Blogg

Kosttillskott och träning


skrivet den 22 sep av Admin, klockan:14:04

Det blir allt vanligare idag att man äter olika former av kosttillskott i samband med träning. Förr i tiden var det enkelt att peka ut grabbarna på gymmet som tuggade i sig diverse tillskott men idag skulle man nog bli överraskad över vem som trycker i sig en massa preparat. Alla är såklart inte farliga, eller ens olagliga. Det finns kosttilskott som ger energi, eller ger dig en extra dos av protein som musklerna kan mumsa på i samband med träning, och få en extra knuff att växa. Men det man ska vara försiktig med är att jaga snabba resultat med hjälp av kosttillskott som är prestationshöjande. 

Fel typ av kosttillskott kan även vara en inkörsport till tyngre preparat, och det är lätt att tycka att utvecklingen man såg i början av träningen avtar och gå över till andra tillskott för att fortsatt få samma ökning i resultaten. Så det gäller att vara påläst, och tålmodig. En sakta men stadig ökning i muskelmassa är mycket enklare att bibehålla och är mycket hälsosammare för kroppen än en snabb förändring. 

Kosttillskott är ju från början skapade för att hjälpa dem som faktiskt har svårt att gå upp i vikt eller inte får i sig tillräckligt med näring. Det är en måltidsersättning eller ett komplement till måltiden för dem som inte får i sig tillräckligt med näring, inte för att bygga muskler. Så var försiktig och smart med vad du stoppar i dig, ta hand om kroppen! Det viktigaste är att man mår bra och är hälsosam.  

 


Be the first to rate this post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comments are closed